22 mrt 2013

Een beroepsgeheim van Saskia de Coster

 Saskia de Coster staat momenteel volop in de belangstelling met haar nieuwe roman Wij en ik, een briljante, scherpzinnige familieroman, vol intrigerende karakters die met veel psychologisch inzicht en mededogen opgetekend zijn. Het boek neemt de hedendaagse Europese mens de maat en beschrijft hoe sterk familiebanden zijn. Het is een magistrale kroniek van een manke familie en van deze tijd. In een interview met De Standaard onthult ze haar beroepsgeheim:

"Ik kan niet schrijven met mensen in mijn buurt, maar ook niet zonder mijn hond 11je. Niet zomaar een hond, maar een mopshond, en dus buitengewoon intelligent. Vroeger droegen Tibetaanse monniken die in hun brede mouwen, en die hondjes fluisterden de monniken dan wijsheden in. Ik hoop dat 11je dat ook bij mij doet."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten