1 mei 2012

Misser van de maand : Emmanuel Lipp - Chinchilla Song

Chinchilla Song zou een indrukwekkende, psychologische roman over vrijheid en gevangenschap zijn. Ik heb dit echter niet zo mogen ervaren. Het boek werd met veel poeha in 2006 uitgebracht, daar de auteur Emmanuel Lipp niet bestaat en als een dood personage ronddoolt in deze roman. Het boek werd in feite geschreven door Oscar van den Boogaard samen met zijn vriend Steven van Watermeulen. Eerst en vooral spreekt de schrijfstijl me absoluut niet aan. De roman behandelt diep gewortelde gevoelens, maar wordt, naar mijn mening, enigszins platvloers uitgebraakt.
Misschien heb ik niet lang genoeg volgehouden, want er zit naar het schijnt een knap verhaal verscholen in Chinchilla Song over wanhoop, vaderliefde en moord. Maar om eerlijk te zijn, na de eerste twintig bladzijden kon het me echt niet meer schelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten